Kenapa Perlu Sediakan Sarapan Untuk Anak?

6:50 pm Emalin Mohd 0 Comments

Pernah dengar ayat, " Saya tak sediakan sarapan untuk anak sebab anak saya tak makan Pagi sama macam saya."

Tahukah anda bahawa sarapan adalah waktu makan yang amat penting bukan sahaja untuk anak malah untuk kita sekali.

Saya kongsikan satu sharing di Fb yang saya Kira amat baik sekali untuk difikirkan jika kita terus tidak memastikan anak bersarapan.


Bilakah masa terakhir anak makan malam sebelum? Katalah pukul 9.00 malam seperti carta gambar yang dibuat oleh Dr Shukri Abdullah.

Dan esoknya anak tak bersarapan terus ke sekolah. Masa di sekolah pula, biasanya pelajar tidak dibenarkan makan semasa belajar dan perlu menunggu waktu rehat. Katalah waktu rehat pukul 10.00 pagi...

Berapa jam anak perlu berlapar? 10 jam!

Orang dewasa pun tidak akan dapat fokus dan menjadi moody jika tidak bersarapan. Lagilah anak-anak.

Tidak bersarapan akan menyebabkan kekurangan tenaga dan juga hilang konsentrasi di dalam kelas kerana kekurangan glukosa. 

Kajian juga membuktikan bahawa anak yang bersarapan mempunyai prestasi lebih baik di dalam pembelajaran berbanding yang tidak bersarapan.

Nak anak bijak? Sediakan sarapan untuk anak!

Tak sempat? Jom buatkan Meal Shakes untuk anak-anak.


Hanya bancuhkan bersama air kegemaran anak.





Tempah sekarang. Hubungi,
Marlinny bt Mohamad SID # 968112
PM: www.facebook.com/messages/emalinmohdmall 
http://emalinmohd.blogspot.com
Call / SMS / Whatsapp : 0192500978








Pernah dengar ayat, " Saya tak sediakan sarapan untuk anak sebab anak saya tak makan Pagi sama macam saya." Tahukah anda b...

0 comments: