Testimoni Mampu Panjat Tangga Hingga Tingkat 5 Dukung Anak Semasa Hamil

7:00 am Emalin Mohd 0 Comments

Siapa ibu sedang hamil sekarang ini yang duduk rumah bertingkat-tingkat?
Ada yang tak mampu nak panjat tangga tetapi ada yang ligat ke sana ke mari. Apa tips untuk kekal cergas semasa hamil? Ikuti tips dari Cik Puan Liza.



ASSALAMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA..

Nama saya Liza. Saya mula mengambil ESP bermula dari mengandungkan anak yang sulung.

Saya dapat tahu saya hamil dalam bulan Oktober 2012. Mula-mula saya minum ESP ni sebab nak anak kulit bersih putih dan merah-merah.

Alhamdulillah, memang tak sia-sia usaha saya, selebihnya saya serahkan kepada Allah swt.
Baby girl saya lahir pada 15.06.2013 di usia kandungan 37 minggu.
Kulit baby putih merah gitu.
Saya amalkan ESP dari hamil sampai menyusukan baby.

Badan baby pun mantap sangat-sangat..alhamdulillah kekenyangan hehee..

Ostematrik + vitalea anak ke2
Waktu anak pertama umur 8-9 bulan, saya diberikan khabar gembira! Saya dapat tahu yang saya hamil lagi. Subur betul lepas makan ESP agaknya! Pada masa yang sama, saya masih menyusu sepenuhnya. Anak saya putus susu badan selepas umurnya setahun.

Walaupun terkejut, syukur alhamdulillah rezeki Allah nak bagi.

Dalam keadaan hamil tu, Saya hantar anak yang pertama di rumah pengasuh yang terletak di tingkat 5 setiap hari. Terpikir juga samada larat ke tidak nak panjat sampai tgkt 5 ni.
Saya tambah pula ostematrik + vitalea, alhamdulillah kaki pun tak sakit dan lebih bertenaga nak panjat tgkt 5 tu hehehe..kaki pun tak bengkak time hamil ni.

Pengalaman hamil anak ke2 ni saya betul-betul tak lalu nak minum susu. Sekali je saya beli susu XXXXX, itupun susah sangat nak perabisnye. Waktu ni pun saya tak boleh terima ESP. Jadi saya ambil oste untuk dapatkan tulang kuat.
Yang vitalea ni sebab dah ada kalsium, iron dan lain-lain nutrisis dlm ni maka bacaan Hb saya pun cantik sangat!

Alhamdulillah baby ggurl lagi lahir pada 30.10.2014 (40w 2days)
Walaupun keluar tak secerah kakak die tapi bdn baby keras dah (tulang kuat katakan sebab ambil oste kan hehehee)
Badan mantap! Nak pegang pun tak takut sgt sebab badan tak lembik.
Selepas baby beberapa bulan baru start ambil esp balik sebab terpikir banyak khasiatnya..


Opps lupa..2bln ni dah start ambil VIT-C nak muka cantik! hehee..
Tapi yang penting makan makanan berkhasiat tu yang bagus..

Sekian kisah saya,
Nama saya Liza, saya suka ESP!
TERIMA KASIH.

Teruja dengan cerita beliau? Like cerita beliau di SINI

Jika anda mempunyai masalah yang sama seperti di atas, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp)
0192500978

Siapa ibu sedang hamil sekarang ini yang duduk rumah bertingkat-tingkat? Ada yang tak mampu nak panjat tangga tetapi ada yang ligat ke...

0 comments: